مدیر‌کل راه‌آهن شمال خبر داد؛
پوشش یک میلیون تن ظرفیت خالی راه‌‎آهن شمال با فعال شدن راه آهن گرگان ـ اینچه‌برون

مدیر‌کل راه‌آهن شمال از پوشش یک میلیون تن ظرفیت خالی راه‌‎آهن شمال با فعال شدن راه آهن گرگان ـ اینچه‌برون خبر داد.

یوسف گران‌پاشا عصر امروز در بازدید از طرح «شبه نو‌سازی خط شیر‌گاه به زیراب» با اشاره به اینکه در سال 73 به‌صورت باز‌سازی و نو‌سازی خط سوادکوه انجام شد، گفت: 42 کیلومتر فاصله بین شیر‌گاه تا زیراب در پروژه نو‌سازی خط اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نو‌سازی خط شیر‌گاه به زیراب با هزینه 28 میلیارد تومان اجرایی می‌شود، افزود: مقاوم‌سازی پل‌ها هم در دستور کار ما قرار دارد و با توجه به اینکه خط ما خط گرم و تردد در آن مداوم است و اصلاح 6 کیلومتر از تونل‌ها که حدود 30 سانتی‌متر ارتفاع از کف دارند نیز اجرایی می‌شود.

مدیر‌کل راه‌آهن شمال با اشاره به قرار‌داد‌های اقتصادی و فعال شدن راه آهن گرگان ـ اینچه‌برون و ارتفاع واگن‌های کشور روسیه، خاطر‌نشان کرد: برداشت از اختلاف 30 سانتی‌متر کف تونل‎ها برای عبور واگن‌های روسیه و برقی کردن مسیر راه‌آهن گرگان تا اینچه‌برون در دستور کار قرار دارد و کف تونل تا 70 سانت برای «گاباریت» گرفته شد.

وی با عذر‌خواهی از مسافران مسیر راه‌آهن شمال که در اجرای پروژه شبه نو‌سازی خط شیر‌گاه به زیراب دچار تأخیر 10 دقیقه تا یک ساعت می‌شوند و 3 مورد دچار تأخیر شده است، اظهار کرد: فاصله مسیر ریلی شمال حدود 400 کیلو‌متر است و 60 درصد مسیر ریلی شمال در داخل شهر‌ها، روستا‌ها و زمین‌های کشاورزی قرار دارد.

این مسؤول استانی افزود: حریم راه‌آهن 17 متر است و رعایت آن نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و در سال 95 تعداد 3 فوتی به‌دلیل برخورد با قطار ثبت شده است.

مدیر‌کل راه‌آهن شمال در پاسخ به فارس، درباره امکان استفاده توریستی از پل ورسک و توانایی احداث مسیر جدید راه‌آهن و خروج مسیر آن از داخل شهر‌ها، خاطر‌نشان کرد: امکان استفاده از تکنولوژی جدید در ساخت راه آهن وجود دارد ولی به‌سازی و تجهیز راه‌آهن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تماشای مسیر پل ورسک و مناطق مسیر با سرمایه‌گذاری گردشگری در اطراف آن امکان‌پذیر است، خاطر‌نشان کرد: وجود راه‌آهن‌ در داخل شهر‌ها در سطح جهانی وجود دارد تا در انتقال بار و مسافر مورد استفاده قرار گیرد.

گران‌پاشا از ظرفیت بار 2.5 میلیون تنی در راه‌آهن شمال خبر داد و افزود: سال گذشته 1.5 میلیون تن بار منتقل شده است و یک میلیون تن ظرفیت خالی آن با فعال شدن راه‌آهن گرگان ـ اینچه‌برون پوشش داده می‌شود.

عضو شورای اداری مازندران از جابه‌جایی یک میلیون و 200 هزار نفر مسافر توسط قطار در سال 94 خبر داد و گفت: انتقال بار از جاده به ریل مورد تأکید مقام معظم رهبری، دولت و مجلس است و شاهد رشد 6 درصدی انتقال بار از مسیر ریلی کشور بودیم.

 

  20 خرداد 1395
بخش : استان گلستان / مازندران
کد خبر: 53716
مرجع: فارس
تگ ها :

seydnews@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

تلگرام صیدنیوز