شایعات ناگوار درباره مجتمع شرق تهران

محمد باقر قالیباف شهردار اسبق تهران تلاش زیادی کرد که پرونده توسعه مترو در زمان مدیریتش بر تهران بسته شود اما آنچه در تاریخ پایتخت به نام خود ثبت کرد، کور کردن خط 3 مترو و پایان توسعه خط 3 از نوبنیاد به سمت نیاوران بود. 

پایگاه خبری «اسکان نیوز» با اشاره به این موضوع نوشت: اطلس مال را همان زمان‌ها ساختند که زمین و آسمان این شهر منبع اصلی کسب درآمد برای شهر بود. ساخت پروژه‌های بلند پروازانه‌ای مانند پل طبقاتی صدر و تونل نیایش آغاز شده بود.

افشاگری درباره بلایی که قالیباف به خاطر اطلس‌مال سر خط ۳ مترو آورد

پروژه‌ای که گودبرداری عمیق آن برای ساخت شش طبقه پارکینگ و ۱۹ طبقه واحدهای اداری و تجاری، مانع عبور خط 3 مترو از زیر آن براساس نقشه‌های مصوب شد و باعث شد عملا این خط در ایستگاه نوبنیاد متوقف شود.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این رابطه می گوید: آن عزیز طرفدار مترو بد نیست توضیح دهد که چرا امتداد خط 3 به نیاوران را به خاطر فروش زمین و آسمان شهر، کور کرد و با دادن مجوز به اطلس مال در پاسداران و فرو رفتن پایه‌های این ساختمان در عمق زمینی که باید در آن تونل مترو احداث می‌شد، امتداد این خط به سمت نیاوران را کور کردند و شهروندان تهرانی از یکی از انشعابات خط 3 محروم شدند.

افشاگری درباره بلایی که قالیباف به خاطر اطلس‌مال سر خط ۳ مترو آورد

او ادامه می‌دهد: ما هر چه تلاش کرده‌ایم در آن بخش شهر از لحاظ مهندسی راه حلی پیدا کنیم که مسیر تازه ای جایگزین مسیر کور شده پیدا شود، امکان پذیر نیست.

معاون شهردار تهران معتقد است: این اتفاق فاجعه‌بار - که به‌خاطر منافع مالی ساختمانی بالای سر خط 3 مترو و در مسیر نقشه‌های مصوب مترو ساخته شود و عمق آن به اندازه‌ای باشد که دیگر نتوان مترو را در این بخش توسعه داد- قابل جبران نیست... این فاجعه سالیان سال بر روی منطقه اثر خواهد گذاشت.

کور کردن یکی از انشعابات خط 3 به خاطر فروش زمین و مجوز به اطلس مال

افشاگری درباره بلایی که قالیباف به خاطر اطلس‌مال سر خط ۳ مترو آورد

او تاکید می کند: دوستان طرفدار بسته شدن پرونده مترو بودند اما پرونده توسعه شمالی شهر تهران بسته شد و شهروندان آن، از داشتن مترو محروم شدند.

آنچه معاون شهردار تهران می‌گوید، تنها ضرر شهر از این اقدام شهردار اسبق نیست. 170 متر تونل بعد از ایستگاه نوبنیاد حفاری شده است. این تونل که انتهایش به دیوار بتنی می‌رسد، حتی مقاوم سازی نشده و یکی از نقاط آسیب پذیر شهر در زمان زلزله است.

به عبارتی دیگر، مدیران گذشته شهر بعد از دادن مجوز به این مجتمع تجاری اداری - که روزگاری قرار بود پارکینگ نیاوران شود و کمبود محل پارک در منطقه را برطرف کند- یک نقطه ناایمن نیز ایجاد کردند و در حالی که هنوز درد ترافیک همیشگی منطقه برای ساکنان کم رنگ نشده بود، دچار چالش محرومیت همیشگی از مترو و ناایمنی ناشی از آن شدند.

علی پیرحسینلو؛ مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران هم نسبت به حواشی احداث «اطلس مال» با انتشار یک پست توئیتری انتقادگونه اینچنین واکنش نشان داد:

افشاگری درباره بلایی که قالیباف به خاطر اطلس‌مال سر خط ۳ مترو آورد

همچنین یکی از کاربران توئیتر ضمن انتقاد از نحوه احداث این پروژه از تخلفات احتمالی آن رونمایی کرد:

افشاگری درباره بلایی که قالیباف به خاطر اطلس‌مال سر خط ۳ مترو آورد

  دیروز, 12:51
بخش : تهران / جامعه
کد خبر: 60661
تگ ها :

seydnews@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

تلگرام صیدنیوز